Konkurs Mam Talent

MAM TALENT  2017
ROBIĘ REKLAMĘ POLSCE

Projekt realizowany dzięki dotacji 
Senatu RP

Uczniom, pracującym oczywiście pod opieką nauczycieli, chcielibyśmy zaproponować rodzaj swobodnej wypowiedzi o tym, z czego są dumni jako Polacy i czym chcieliby się pochwalić rówieśnikom w kraju zamieszkania. Czekamy na prezentacje o Polsce, odwołujące się do historii, kultury, tradycji; do wartości, które są wyznacznikiem polskości, czy też do współczesnych dokonań naszego kraju.

Inspiracją do tworzenia prezentacji mogą być ważne rocznice (np. ubiegłoroczne 1050-lecie chrztu Polski), bohaterowie naszej historii (np. Tadeusz Kościuszko, Józef Piłsudski, Jan Paweł II), twórcy kultury (pisarze: Joseph Conrad Korzeniowski czy Władysław Reymont, lub twórca międzynarodowego języka esperanto – Ludwik Zamenhof). Ale tematem mogą być także polskie osiągnięcia we współczesnej sztuce, filmie czy sporcie.

Nie narzucamy formy prac konkursowych. Mogą to być materiały wykonane różnymi technikami plastycznymi czy też z użyciem komputera, prace literackie czy małe formy teatralne, do udziału w których zaproszą autorzy kolegów ze szkoły polonijnej lub clipy filmowe…

Prezentacja ma być przedstawiona podczas zajęć w szkole polonijnej i utrwalona dla potrzeb konkursu w zapisie audio (z dołączonymi zdjęciami), wideo lub w jakieś technice komputerowej. Forma wypowiedzi jest dowolna, zależy od inwencji twórczej ucznia. Do prezentacji muszą być dołączone: krótkie sprawozdanie ucznia i opinia opiekującego się nim nauczyciela.

Prezentacja nie powinna mieć charakteru suchego referatu ani zestawienia gotowych informacji z Internetu, a raczej ma być indywidualną, pełną emocji wypowiedzią, która nie tylko będzie interesująca, ale też trafi do serc i wyobraźni odbiorców. Przy ocenie prezentacji zwracać będziemy uwagę na poprawność językową oraz talent retoryczny i narracyjny autorów prac.

Przewidujemy nagrody dla uczniów i ich opiekunów-nauczycieli. Prace laureatów opublikujemy w formie elektronicznej (na płycie DVD) i prześlemy do szkół polskich za granicą.

Regulamin

1). Organizatorem konkursu jest Fundacja „Oświata Polska za Granicą” (dalej: Fundacja).
2). W konkursie może wziąć udział młodzież ucząca się w szkołach polonijnych lub uczęszczający na zajęcia języka polskiego za granicą.
3). Prezentacja ma być przedstawiona podczas lekcji w ośrodkach nauczania języka polskiego za granicą.

4). Dokumentacja ma być przygotowana w formie elektronicznej z dołączonym sprawozdaniem na piśmie w języku polskim i opinią nauczyciela prowadzącego. Musi być przesłana na płycie DVD lub w formie pliku na adres FTP.
5). Dla zwycięzców konkursu przewidujemy cenne nagrody …. Uczniowie wyróżnieni otrzymają książki i wydawnictwa audiowizualne. Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymają dyplomy.

Nauczyciele opiekujący się nagrodzonymi i wyróżnionymi uczniami dostaną upominki książkowe.

6). Dodatkowym wyróżnieniem będzie opublikowanie najlepszych prezentacji na płycie DVD, która zostanie rozesłana do szkół polskich za granicą.
7). Nagrania prezentacji nie mogą zawierać materiałów objętych odrębnymi prawami autorskim.

8). Prezentacje mogą być przesyłane do Fundacji drogą pocztową pod adresem:

Fundacja „Oświata Polska za Granicą
skw. Kard. Wyszyńskiego 9
01-015 Warszawa

lub elektronicznie pod adresem FTP, który udostępnimy zainteresowanym.

9). Do prezentacji należ dołączyć:

  • imię i nazwisko ucznia, który jest jej autorem, adres korespondencyjny, jeśli to możliwe, z adresem mailowym;
  • nazwę szkoły polonijnej, do której uczęszcza;
  • datę i miejsce prezentacji;
  • imię i nazwisko nauczyciela, który opiekuje się uczniem, adres korespondencyjny, jeśli to możliwe, z numerem telefonu i adresem mailowym.

10). Termin nadsyłania scenariuszy upływa 15 października 2017 r. Wysyłkę pocztową należy potwierdzić mailem.

11). Wszelkie informacje na temat konkursu można uzyskać telefonicznie: +48 22 636 90 52 lub +48 502 473 991 lub mailowo: fundacja@oswiatapolska.pl.

Konsultacji w sprawie konkursu udziela doświadczona polonistka i pedagog – mgr Teresa Cwalina pod adresem mailowym: t.cwalina@gmail.com

POPRZEDNIE EDYCJE

 Projekt realizowany dzięki dotacji
Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP

 

Wyniki Konkursu „Mam talent – opowiem Wam niezwykłą historię 2105

Ogłaszamy wyniki czwartej edycji Konkursu Mam talent – „Opowiem Wam niezwykłą historię”. Nie było łatwo wyłonić zwycięzców, ponieważ otrzymaliśmy dużo ciekawych prezentacji, a rozpiętość wieku ich Autorów jest bardzo duża: najmłodsi uczestnicy są w wieku wczesnoszkolnym, a najstarsi – w studenckim. Dlatego postanowiliśmy przyznać nagrody w trzech grupach wiekowych: Dzieci młodsze (do 9 lat), Dzieci starsze (do 13 lat) i Młodzież.

W regulaminie konkursu pisaliśmy: „Prezentacja nie powinna mieć charakteru suchego referatu ani zestawienia gotowych informacji z Internetu, a raczej ma być indywidualną, pełną emocji wypowiedzią, która nie tylko będzie interesująca, ale też trafi do serc i wyobraźni słuchaczy”.

Przy ocenie prezentacji braliśmy pod uwagę talent narracyjny, pomysłowość, indywidualne podejście do tematu oraz wkład pracy i zaangażowanie Autorów w przedstawianą historię.

Bardzo serdecznie dziękujemy Nauczycielom i Rodzicom za poświęcenie czasu i wysiłku Dzieciom przygotowującym prezentacje oraz (pra)Babciom i (pra)Dziadkom, którzy opowiedzieli Im swoje, często bardzo dramatyczne, losy.

Większość prac tematycznie dotyczyła II wojny światowej, dlatego wartym podkreślenia wydaje się fakt bardzo licznego udziału w naszym Konkursie uczniów ze szkół polskich w Niemczech.

Szczególnie dziękujemy trzem Nauczycielkom za zrealizowanie bardzo ambitnych projektów:

Pani Katarzynie Głowalli z Niemiecko-Polskiej Inicjatywy Rodziców na Rzecz Dwujęzyczności z Frankfurtu nad Menem za projekt „Krasnale opowiadają o wojnie”.

Paniom Agnieszce Bernegg i  Darii Smoczyńskiej ze szkoły Robert-Jungk-Oberschule z Berlina za projekt filmowy „Bohaterowie/Zdrajcy”.

NAGRODA GŁÓWNA 

SPOŁECZNOŚĆ KRASNALI z Frankfurtu nad Menem (Niemcy) – Nauczycielka, Dzieci i Ich Rodziny – za twórcze podjęcie konkursowego zadania oraz pełną zaangażowania pracę przy realizacji projektu „Krasnale opowiadają o wojnie”
„Krasnale opowiadają o wojnie” skrót prezentacji

 KATEGORIA: DZIECI MŁODSZE

Filip Niewiadomski ze Szkoły KRASNALE Deutsch-Polnische Elterninitiative zur Förderung der Zweisprachigkeit e.V. we Frankfurcie nad Menem (Niemcy)
NAGRODA ZA INSCENIZOWANĄ, NIEZWYKŁĄ OPOWIEŚĆ o Irenie Sendlerowej i o ksi
ążce „Wszystkie moje mamy”.
 „Niezwykła opowieść o Irenie Sendlerowej…” video 

Michał Cieśliński z Budapesztu Szkolny Punkt Konsultacyjny im. Sándora Petőfiego przy Ambasadzie RP w Budapeszcie (Węgry)
NAGRODA ZA PEŁNĄ EKSPRESJI, NIEZWYKŁĄ OPOWIEŚĆ o pradziadku Władysławie Lankiewiczu
„Opowieść o pradziadku…” video

Monika Zborowska z Centrum Kulturalno-Oświatowego im. Karoliny Lanckorońskiej (potocznie zwanym Szkołą Polską) w Nowym Rozdole ( Ukraina)
NAGRODA ZA PIĘKNY MINI-WYKŁAD o Janie Pawle II
„Mini-wykład o Janie Pawle II” video

Apolonia Flaig ze Szkoły KRASNALE Deutsch-Polnische Elterninitiative zur Förderung der Zweisprachigkeit e.V. we Frankfurcie nad Menem (Niemcy)
NAGRODA ZA CIEKAWĄ GAWĘDĘ o losach prababci w czasie II wojny
światowej w Warszawie
Gawęda o losach prababci”, video 

Karol Niewiadomski ze Szkoły KRASNALE Deutsch-Polnische Elterninitiative zur Förderung der Zweisprachigkeit e.V. we Frankfurcie nad Menem (Niemcy)
NAGRODA ZA OPOWIEŚĆ o projekcie „Mitten unter uns” upamiętniającym więźniów obozu koncentracyjnego w Zakładach Adlera we Frankfurcie nad Menem.
„Opowieść o więźniach Zakładów Adlera” video

Aleksander Kmiecik ze Szkoły KRASNALE Deutsch-Polnische Elterninitiative zur Förderung der Zweisprachigkeit e.V. we Frankfurcie nad Menem (Niemcy)
NAGRODA ZA POKAZANIE
niezwykłego albumu Dziadka
„Album dziadka” video

KATEGORIA: DZIECI STARSZE

I NAGRODA:

Nina Thomann ze Szkoły KRASNALE Deutsch-Polnische Elterninitiative zur Förderung der Zweisprachigkeit e.V. we Frankfurcie nad Menem (Niemcy)
za własną, ciekawą opowieść „Tropem Anne Frank”.
„Tropem Anne Frank” video

II NAGRODA:

Zuzanna Glowalla ze Szkoły KRASNALE Deutsch-Polnische Elterninitiative zur Förderung der Zweisprachigkeit e.V. we Frankfurcie nad Menem (Niemcy)
za interesujące porównanie w opowieści o trzech dziewczynkach i jednej wojnie.
„O trzech dziewczynkach i jednej wojnie” video

WYRÓŻNIENIA:

Adam Banachowicz ze Szkoły KRASNALE Deutsch-Polnische Elterninitiative zur Förderung der Zweisprachigkeit e.V. we Frankfurcie nad Menem (Niemcy)
ZA OPOWIEŚĆ: „Arka czasu… czyli podróż od kiedyś do teraz i od teraz do kiedyś”.
„Arka czasu…” video

Saskia Büttner ze Szkoły KRASNALE Deutsch-Polnische Elterninitiative zur Förderung der Zweisprachigkeit e.V. we Frankfurcie nad Menem (Niemcy)
ZA OPOWIEŚĆ: „Moja babcia w II wojnie
światowej”.

Mateusz Cieśliński ze Szkolniego Punktu Konsultacyjnego im. Sándora Petőfiego przy Ambasadzie RP  w Budapeszcie (Węgry)
ZA PREZENTACJĘ : „Rotmistrz Witold Pilecki”.

Pascal Hyar ze Szkolnego Punktu Konsultacyjnego im. Królowej Rychezy przy Konsulacie Generalnym RP  w Kolonii  (Niemcy)
ZA RELACJĘ z miejsca, które kiedyś było polem walki (o operacji Market Garden).

Laura Połońska ze Szkoły KRASNALE Deutsch-Polnische Elterninitiative zur Förderung der Zweisprachigkeit e.V. we Frankfurcie nad Menem (Niemcy)
za ciekawy pomysł i rysunki: „Jagoda”.

KATEGORIA: MŁODZIEŻ

I NAGRODA:

Pomysłodawcy i wykonawcy projektu filmowego „BOHATEROWIE/ZDRAJCY” ze Szkoły Robert-Jungk-Oberschule z Berlina (NIEMCY)
Uczniowie: Alicja Hopfer, Tomasz Federowicz, Natalia Obrycka, Patrycja Wichromska, Karolina Kołodziej, Albert Skibicki, Ari Lutrosiński, Agnieszka Urbanowicz, Robert Komorowski, Dawid Diettrich, Monika Jamrozik, Dominik Wieczorek, Wiktoria Urbańska, Samanta Wysocka, Adrianna Lipska-Dieck, Kewin Matheis, Damian Karpiuk, Natalia Królicka.
Nauczycielki: Agnieszka Bernegg i Daria Smoczyńska.

film Bohaterowie/zdrajcy

II NAGRODA:

Mateusz Wojtas z Section Polonaise Collège Les Hauts Grillets w Saint Germain en Laye (Francja)
ZA MINI-WYKŁAD o Janie Pawle II i jego wpływie na upadek komunizmu.
„O wpływie Jana Pawła II na upadek komunizmu” video

III NAGRODA:

Kajetan Glowalla ze Szkoły KRASNALE Deutsch-Polnische Elterninitiative zur Förderung der Zweisprachigkeit e.V. we Frankfurcie nad Menem (Niemcy)
ZA OPOWIEŚĆ o władcach Huraganów (czyli o polskich pilotach w Bitwie o Anglię)
„Władcy Huraganów” video

WYRÓŻNIENIE:

Catherine Guillabert z Section Polonaise Collège Les Hauts Grillets w Saint Germain en Laye (Francja)
ZA OPOWIEŚĆ o upadku komunizmu w Polsce w formie listu od Lecha Wałęsy.

Maksymilian Kalinka z Section Polonaise Collège Les Hauts Grillets w Saint Germain en Laye (Francja)
ZA PREZENTACJĘ o Janie Pawle II.

Konrad Szewczyk z Elisabethenschule we Frankfurcie nad Menem (Niemcy)
ZA OPOWIEŚĆ : „Losy mojej rodziny podczas II Wojny Światowe”.

WYRÓŻNIENIE SPECJALNE:

Artem Sizonienko słuchacz kursu języka polskiego w Centrum Ukraińsko-Polskim w Dniepropietrowsku (Ukraina)
ZA PREZENTACJĘ o Powstaniu Warszawskim i szukanie współczesnych odniesień historii.

*   *   *

Konkurs jest częścią projektu „Teczka rocznicowa 2015”, dlatego do udziału w nim szczególnie zapraszamy szkoły, które uczestniczą w obecnej i uczestniczyły w poprzedniej edycji Teczki.

Ogłaszamy czwartą edycję konkursu „Mam talent” dla uczniów ze szkół polskich za granicą:

 

MAM TALEN – OPOWIEM WAM NIEZWYKŁA HISTORIĘ

Tematy konkursowe: ważne rocznice obchodzone w latach 2014-2015.
Uczniowie przygotują prezentacje dotyczące postaci: Jana Pawła II, Jana Karskiego, marszałka Józefa Piłsudskiego czy wydarzenia historycznego (udziału Polaków w II wojnie światowej, Powstania Warszawskiego; upadku komunizmu i powstania demokratycznej Polski).

Prezentacja nie powinna mieć charakteru suchego referatu ani zestawienia gotowych informacji z Internetu, a raczej ma być indywidualną, pełną emocji wypowiedzią, która nie tylko będzie interesująca, ale też trafi do serc i wyobraźni słuchaczy.

Przy ocenie prezentacji zwracać będziemy uwagę na poprawność językową oraz talent retoryczny i narracyjny autorów prac.

Prezentacja ma być przedstawiona podczas zajęć w szkole polonijnej i utrwalona dla potrzeb konkursu w zapisie audio (z dołączonymi zdjęciami), wideo lub w jakieś technice komputerowej. Forma wypowiedzi jest dowolna, zależy od inwencji twórczej ucznia. Do prezentacji muszą być dołączone: krótkie sprawozdanie ucznia i opinia opiekującego się nim nauczyciela.

Przewidujemy nagrody dla uczniów i ich opiekunów-nauczycieli. Prace laureatów opublikujemy w formie elektronicznej (na płycie DVD) i prześlemy do szkół polskich za granicą.

Regulamin

1). Organizatorem konkursu jest Fundacja „Oświata Polska za Granicą” (dalej: Fundacja).
2). W konkursie może wziąć udział młodzież ucząca się w szkołach polonijnych lub uczęszczający na zajęcia języka polskiego za granicą.
3). Prezentacja ma być przedstawiona podczas lekcji w ośrodkach nauczania języka polskiego za granicą.
4). Dokumentacja ma być przygotowana w formie elektronicznej z dołączonym sprawozdaniem na piśmie w języku polskim i opinią nauczyciela prowadzącego. Musi być przesłana na płycie DVD lub w formie pliku na adres FTP.
5). Dla zwycięzców konkursu przewidujemy cenne nagrody w postaci sprzętu elektronicznego. Wyróżnieniami będą książki i wydawnictwa audiowizualne. Nauczyciele opiekujący się nagrodzonymi i wyróżnionymi uczniami dostaną upominki książkowe. Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymają dyplomy.
6). Dodatkowym wyróżnieniem będzie opublikowanie najlepszych prezentacji na płycie DVD, która zostanie rozesłana do szkół polskich za granicą.
7). Nagrania prezentacji nie mogą zawierać materiałów objętych odrębnymi prawami autorskim.
8). Prezentacje mogą być przesyłane do Fundacji drogą pocztową pod adresem:

Fundacja „Oświata Polska za Granicą
skw. Kard. Wyszyńskiego 9
01-015 Warszawa

lub elektronicznie pod adresem FTP, który udostępnimy zainteresowanym.

8). Do prezentacji należ dołączyć:

  • imię i nazwisko ucznia, który jest jego autorem, adres korespondencyjny, jeśli to możliwe, z adresem mailowym;

  • nazwę szkoły polonijnej, do której uczęszcza;

  • datę i miejsce prezentacji;

  • imię i nazwisko nauczyciela, który opiekuje się uczniem, adres korespondencyjny, jeśli to możliwe, z numerem telefonu i adresem mailowym.

9). Termin nadsyłania scenariuszy upływa 15 października 2015 r. Wysyłkę pocztową należy potwierdzić mailem.

10). Wszelkie informacje na temat konkursu można uzyskać telefonicznie: +48 22 636 90 52 lub +48 502 473 991 lub mailowo: fundacja@oswiatapolska.pl.

Konsultacji w sprawie konkursu udziela doświadczony pedagog mgr Teresa Cwalina pod adresem mailowym: t.cwalina@gmail.com

*    *    *

Laureaci III edycji konkursu Mam talent z 2013 r.

Konkurs był częścią projektu „Język polski na medal” realizowanego dzięki dotacji Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP

 Na konkurs „Mam talent – znalazłem moje miejsce w Polsce” wpłynęły 54 prace uczniów szkół polskich z 10 krajów: Bułgarii, Francji, Irlandii, Kazachstanu, Niemiec, Norwegii, Stanów Zjednoczonych, Szwajcarii, Ukrainy i Uzbekistanu. Ze względu na dużą rozpiętość wieku uczestników konkursu postanowiliśmy przyznać nagrody w trzech kategoriach wiekowych: dzieci młodsze, dzieci starsze, i młodzież .

 Kategoria: dzieci młodsze
 Pierwsza nagroda:

KRASNALE z Frankfurtu nad Menem:
Saskia Büttner za pracę „Puszka po herbacie” ;
Zuzanna Glowalla za pracę „Zawadzkie na Opolszczyźnie – miasto mojej Babci i Dziadka”;
Kajetan Glowalla za pracę „Parowozownia Wolsztyn”;
Anna Malachowski za pracę „Tu wracam – Ełk”;
Karol Niewiadomski za pracę „Żelewo – moje miejsce w Polsce”;
Laura Połońska za pracę „O czterech krajach i jednej Rossie”;
Nina Thomann za pracę „Z Dziadkiem w Krzyżanowie, Kierzkowie i w Hornikach”.

Szkoła: Inicjatywa Rodzicielska Deutsch-polnische Elterninitiative zur Förderung der Zweisprachigkeit e.V, Frankfurt nad Menem (Niemcy). Nauczycielka Katarzyna Glowalla.

Nagrody:

Wojciech Binder za pracę „Bodzentyn i Góry Świętokrzyskie”.
Polska Społeczna Szkoła Sobotnia we Fredrikstad (Norwegia). Nauczycielka Izabela Bielińska.

Bartosz Krasiński za pracę „Moja mała Ojczyzna – Góra”.
Szkolny Punkt Konsultacyjny w Cavan (Irlandia). Nauczycielka Arleta Imiołek.

Wyróżnienie:

Kasjan Buchla za pracę „Wrota Gryfina”.
Szkolny Punkt Konsultacyjny przy Ambasadzie RP w Oslo (Norwegia). Nauczycielka Izabela Bielińska.

Docenienie za najładniejszą foto-prezentację:

Antoni Szpak i Jan Szpak za pracę „Nasze miejsce w Polsce”.
Polska Społeczna Szkoła Sobotnia we Fredrikstad (Norwegia). Nauczycielka Izabela Bielińska.

Specjalne wyróżnienia za zapał do nauki języka polskiego dla:

Zuzanny Kozaczuk, Mai Mazurkiewicz, Adama Mazurkiewicza, Jamala Titilayo
z Polskiej Sobotniej Szkoły im. Kazimierza Pułaskiego w Atlancie (USA). Nauczyciele: Ewa Dorhmi, Dorota Miazek, Ania Sroka.

i Wojciecha Topczewskiegoz Polskiej Szkoły im. Mikołaja Kopernika w Mahwah, New Jersey (USA). Nauczycielka Danuta Świątek.

Kategoria: dzieci starsze
 Pierwsza nagroda:

Marcin Kroczak za pracę „Roztocze – Zwierzyniec – Wywłoczka”.

Szkolny Punkt Konsultacyjny im. Wacława Micuty przy Stałym Przedstawicielstwie Rzeczypospolitej Polskiej przy Biurze NZ w Genewie (Szwajcaria). Nauczycielka Marta Urbaniec.

Druga nagroda (ex aequo):

Ida Muellerza pracę „Odkrywam moje polskie korzenie”.
Szkolny Punkt Konsultacyjny przy Konsulacie RP w Kolonii z siedzibą Remseck (Niemcy). Nauczycielka Edyta Mitka-Matejko.

Agata Krumova za pracę „Czerwony But”
Szkolny Punkt Konsultacyjny przy Ambasadzie RP w Sofii z siedzibą w Warnie (Bułgaria). Nauczycielka Milka Wrangowa.

 Trzecia nagroda (ex aequo):

Paulina Jezior za pracę „Firlej”.
Szkolny Punkt Konsultacyjny im. A. Mickiewicza w Paryżu (Francja). Nauczycielka Agnieszka Sygowska-Kalmus.

Aleksandra Materna za pracę ”Moje miasto Krosno”.
Section Polonaise Collège Les Hauts Grillets w Saint Germain en Laye (Francja). Nauczycielka Agnieszka Sygowska-Kalmus.

 Wyróżnienia:

Daria Dąbrowska za pracę „W czasie wakacji w Polsce odkryłam Kraków”.
Szkoła przy Domu Polskim w Czkałowie (Kazachstan). Nauczyciel Krystian Furmanowicz.

Maksymilian Kalinka za pracę „Ryglice”.
Section Polonaise Collège Les Hauts Grillets w Saint Germain en Laye (Francja). Nauczycielka Agnieszka Sygowska-Kalmus.

 Kategoria: młodzież
Nagroda pierwsza (ex aequo):

Żanna Moskalczuk za pracę „Wrocław”.
Szkoła Języka Polskiego przy Polskim Towarzystwie Kulturalno-Oświatowym w Tarnopolu (Ukraina). Nauczyciel Dariusz Markiewicz.

Agatha Rozwadowska za pracę „Skąd pochodzę”.
Szkolny Punkt Konsultacyjny im. A. Mickiewicza w Paryżu (Francja). Nauczycielka Agnieszka Sygowska-Kalmus.

 Nagroda druga:

Anna Camkaya za pracę „Parczew – moja mała Ojczyzna”.
Elisabethenschule, Frankfurt nad Menem (Niemcy). Nauczycielka Marta Tadrowski

Wyróżnienia:

Paulina Kalusa za pracę „ Polskie korzenie – Wrocław ”.

Elisabethenschule, Frankfurt nad Menem (Niemcy). Nauczycielka Marta Tadrowski.

Artur Kochan za pracę „Rogi – miejsce warte odwiedzenia”.

Section Polonaise Collège Les Hauts Grillets w Saint Germain en Laye (Francja). Nauczycielka Agnieszka Sygowska-Kalmus.

Karina Mazur za pracę „Opole, miasto bez granic”.
Elisabethenschule, Frankfurt nad Menem (Niemcy). Nauczycielka Marta Tadrowski.

Konrad Szewczyk za pracę „Warszawa nieznana”

Elisabethenschule, Frankfurt nad Menem (Niemcy). Nauczycielka Marta Tadrowski.

Anna Trang Zaborowska za pracę „Szczecin-Hanoi ”.

Elisabethenschule, Frankfurt nad Menem (Niemcy). Nauczycielka Marta Tadrowski.

Chcielibyśmy szczególnie podziękować:

Pani Agnieszce Sygowskiej-Kalmus, która uczy historii w Szkolnym Punkcie Konsultacyjnym im. A. Mickiewicza w Paryżu i w Section Polonaise Collège Les Hauts Grillets w Saint Germain en Laye (Francja) i Pani Katarzynie Glowalli z Deutsch-polnische Elterninitiative zur Förderung der Zweisprachigkeit e.V we Frankfurcie nad Menem (Niemcy) za wielki zaangażowanie w realizację konkursu.
Laureaci konkursu otrzymają pocztą dyplomy i nagrody w postaci książek i wydawnictw multimedialnych. Najlepsze prezentacje zostaną opublikowane na płycie DVD zawierającej materiały III edycji konkursu „Mam Talent – znalazłem moje miejsce w Polsce”.